Σύμφωνα με την παράγραφο 32 η παράδοση μιας υπηρεσίας ή ενός αγαθού μπορεί να γίνει στην διάρκεια μιας χρονικής περιόδου ή σε ένα συγκεκριμένο σημείο του χρόνου. Εάν η παράδοση δεν γίνεται στην διάρκεια μιας χρονικής περιόδου τότε γίνεται σε ένα συγκεκριμένο σημείο του χρόνου. Στην παράγραφο 33 διευκρινίζεται ότι βασικός παράγοντας για την παράδοση και την χρήση ενός αγαθού η μιας υπηρεσίας είναι το πότε παραδίδεται ο έλεγχος επάνω σε αυτά στον πελάτη.
Σχετικά με την εκπλήρωση μιας υποχρέωσης στην διάρκεια του χρόνου σύμφωνα με την παράγραφο 35 υπάρχουν 3 προϋποθέσεις που θα πρέπει να εκπληρώνονται:
1. Η παράδοση και η κατανάλωση των αγαθών και των υπηρεσιών από τον πελάτη να γίνεται ομοιογενώς μέσα στην διάρκεια του χρόνου. Υπάρχουν υπηρεσίες που αυτό μπορεί εύκολα να γίνει αντιληπτό όπως οι υπηρεσίες καθαρισμού. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που αυτό δεν είναι τόσο εύκολα αντιληπτό και σε τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η κατάσταση στην οποία θα ήταν μια εταιρεία εάν δεν λάμβανε αυτό το αγαθό.
2. Θα πρέπει να διευκρινισθεί εάν δημιουργείται νέο αγαθό από τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που καταναλώνει μια εταιρεία ή αν αυξάνεται η αξία των υπαρχόντων
3. Ότι η κατανάλωση ενός αγαθού η υπηρεσίας από μια εταιρεία δεν δημιουργεί ένα αγαθό με εναλλακτική χρήση για την εταιρεία και αυτό επιβάλλεται από συμβατικούς όρους.
Σύμφωνα με την παράγραφο 37 έχουν ιδιαίτερη σημασία οι συμβατικοί όροι σχετικά με το πότε θα αποπληρωθεί ένα αγαθό ή μια υπηρεσία. Μπορεί να μην είναι αυτό ένα συγκεκριμένο τελικό ποσό αλλά μπορεί και να εξαρτάται από την πορεία της παράδοσης των αγαθών ή των υπηρεσιών προς μια εταιρεία.
Εάν οι προαναφερόμενες προϋποθέσεις δεν εκπληρώνονται τότε η αναγνώριση της εκπλήρωσης μιας υποχρέωσης γίνεται σε συγκεκριμένο χρονικό σημείο.
Σχετικά με την επιμέτρηση της εκπλήρωσης μιας υποχρέωσης αυτή μπορεί να γίνει με μεθόδους που αφορούν: 1. Την απόδοση (output) στην εκπλήρωση μιας υποχρέωσης ή 2. Την εισαγωγή των πόρων (input) για την εκπλήρωση μιας υποχρέωσης.
Σχετικά με την πρώτη περίπτωση η απόδοση για την ανάλογη αναγνώριση του εσόδου θα πρέπει να είναι εύκολα αναγνωρίσιμη είτε βάση επιμετρήσεων, μονάδων που παράγονται, συγκεκριμένων χρονικών σημείων που προκαθορίζονται, κ.α.
Στην δεύτερη όμως περίπτωση εάν η μέθοδος της απόδοσης δεν είναι εφικτή καθορίζονται άλλοι παράγοντες όπως τα αγαθά ή οι πόροι ή οι υπηρεσίες που εισφέρονται προκειμένου να εκπληρωθεί μια υποχρέωση ώστε να αναγνωρισθεί ένα έσοδο. Αυτά μπορεί να είναι ώρες λειτουργίας μηχανών, εργατοώρες, υλικά που καταναλώνονται).
Συμπέρασμα για την περίπτωση μας:
Μπορεί να αναγνωρισθεί το έσοδο του πελάτη σου over time. Θα πρέπει όμως να καθορίσετε κάποια milestones κάποια χρονικά σημεία σημαντικά ώστε να ορίσετε cut-off στην αναγνώριση του εσόδου μέσα στην τριετία της σύμβασης που κάνει ο κάθε πελάτης ώστε να αναγνωρίσετε το έσοδο. Για εμένα αυτό θα πρέπει να αναγνωρισθεί βάση της output method βλέποντας ουσιαστικά τις υπηρεσίες που παραδίδεται στους πελάτες σας.